מהנדס בדק בית

מהנדס בדק בית בשביל השקט הנפשי

מהנדס בדק בית מבצע בדיקה הנדסית מקצועית על מנת לגלות ליקויים בנכס. זוהי בדיקה חשובה אותה יש לבצע בטרם רכישת דירות מיד שנייה וגם בעת רכישת דירות מקבלן.

בדק בית בעת קניית דירה

אז חסכתם כסף והגיע הרגע להגשים את החלום ולקנות דירה משלכם? חשוב שתיגשו למשימה בכובד ראש ותעזרו גם באנשי המקצוע המתאימים. אלו יכולים להיות עורכי דין מתחום המקרקעין, מתווכי דירות, שמאי מקרקעין, יועצי משכנתאות ויועצי מס. המטרה של כל אלו היא לצמצם סיכונים ולהבטיח עסקה בטוחה ומשתלמת. מדובר בסכומים גבוהים ויש הרבה דברים העשויים להשתבש.

מהנדס בדק בית הוא עוד אחד מאותם אנשי מקצוע שחשוב להיעזר בשירותיהם. אתם לא רוצים לקח משכנתא, לחתום על חוזה ואז להתחיל לגלות כל חודש בעיה אחרת ולשפוך עשרות אלפי שקלים על תיקונים שאינם נגמרים.
באמצעות בדיקת מהנדס ניתן לזהות את כל הליקויים הללו מראש. כך תוכלו לעשות את

השיקולים שלכם ולהחליט האם אתם עדיין רוצים לקנות את הדירה, למרות הליקויים. או שאולי תעדיפו לחפש נכס אחר. זיהוי הליקויים יכול לסייע לכם לנהל משא ומתן מול המוכר, כך שיתכן שבכל זאת תרצו לרכוש את הנכס. אך הנקודה החשובה היא שמהנדס מאפשר לכם לראות את התמונה המלאה. כך לעולם לא תהיו מופתעים.

ארד מהנדסים לביקורת מבנים

מהנדס בדק בית

אז מה בעצם עושה מהנדס בדק בית / חברת בדק בית? מה הם בדיוק בודקים?
התשובה הקצרה היא שהם בודקים הכל – כל מה שיכול להוות בעיה בנכס, ולגרום לכם להוצאות בעתיד. אלו יכולות להיות תשתיות שונות כמו תשתיות החשמל, המים והניקוז. אלו יכולות להיות בעיות איטום קירות חיצוניים או איטום גגות. בעיות בשלד המבנה, בעיות בחיפוי המבנה ועוד פרטים שונים.
בטרם מכירה של דירה קל מאוד לסייד את הקירות ולטייח את כל הבעיות. הדירה יכולה להיראות לכם מושלמת, אך אינכם יודעים שיש בה ליקויים רבים. לכן חשוב מאוד להיעזר בדיקה מקצועית אשר יודעת לגלות גם את מה שלא נגלה לעין.
זה טבעי למצוא ליקויים בדירות יש שנייה, אך יש להדגיש גם גם בדירות חדשות מקבלן ישנן בעיות ואין לוותר על בדק בית מקצועי.

ליקויים בדירות יד שנייה

כפי שכבר הדגשנו, גם בדירות חדשות וגם בדירות קבלן יתכנו בעיות. אך ההבדל הוא שאופי הבעיות עשוי להיות שונה. למשל בדירות יד שנייה עיקר הבעיות קשורות לגיל הנכס, כלומר לבלאי הטבעי. אך גיל הנכס משפיע לא רק על בלאי טבעי – יש לקחת בחשבון כי במהלך השנים השתנו תקנים הקשורים לבנייה, טכנולוגיות ושיטות בנייה השתנו וגם חומרי הבנייה. כך שבניין שנבנה לפני 30 שנה, כנראה אינו עומד בתקנים של היום.

אחת השאלות החשובות היא מהי מטרת רכישת הנכס. שאלה זו רלוונטית מאוד ויכולה להשפיע על עבודתו של מהנדס בדק בית. למשל אם רוכש הדירה מחפש לבצע השקעה גדולה הכוללת שיפוץ משמעותי בנכס, סביר להניח כי בכל מקרה יחדשו את כל התשתיות. ואם ישנם ליקויים ובעיות, בין אם מישהו שם לב אליהם או לא, הן כבר ייפתרו במהלך השיפוץ.

אך לא תמיד זה המקרה. לעתים אנשים רוצים לבוא להתגורר בנכס כפי שהוא, ואינם מתכננים לבצע השקעה גדולה בשיפוץ הנכס. עבורם בדיקה של מהנדס בדק בית עשויה להיות קריטית. הם בוודאי לא רוצים להיות מופתעים ולגלות בעיות בנכס שיגרמו להם להוצאות שלא תכננו לעשות.
כמובן שלבדיקות ישנה חשיבות גדולה גם בעת ניהול המשא ומתן על מחיר הנכס. מי שמעוניין לרכוש את הנכס יכול להזמין בדק בית ולקבל דוח על כל הליקויים. כך הוא יכול לחזור למוכר הנכס ולהציג לפניו את הליקויים. אם תראו למוכר כי עליכם להשקיע 200 אלף שקל בתיקון ליקויים, תוכלו לדרוש ממנו להוריד זאת מהמחיר.

בדק בית עבור שכירות

בדק בית בעת מעבר לדירה בשכירות אינו דבר שכיח, אך לפעמים כדאי לשקול אותו. אם אתם מתכננים לגור באיזה מקום לכמה חודשים, אולי אין צורך. אבל אם אתם מתכננים להשכיר לתקופה ארוכה, לפעמים כדאי להשקיע בבדק בית על מנת למנוע את כל אי הנוחות מהבעיות שעשויות להתגלות בנכס. מהנדס בדק בית יכול לזהות את כל הבעיות, כך יהיה ניתן לתקן את הליקויים לפני שאתם נכנסים לגור בנכס, ולא להפוך זאת למבצע שיפוצים בלתי נגמר שיפגע באיכות החיים שלכם.

לקראת עיצוב הדירה החדשה, אולי תרצו לדעת קצת על משמעות הצבעים.

Scroll to Top

רוצה שנשלח לך לבן/בת זוג

מבחן אישיות?

לפי שם פרטי + צבע אהוב + תאריך לידה

בקובץ PDF למייל

תוצאות מרשימות

78.00 ₪ עכשיו חינם!

רוצה שנשלח לך לבן/בת זוג

מבחן אישיות?

לפי שם פרטי + צבע אהוב + תאריך לידה

בקובץ PDF למייל

תוצאות מרשימות

78.00 ₪ עכשיו חינם!